PROTEINELE IN CULTURISM
PROTEINE ONLINE MAGAZIN SUPLIMENTE NUTRITIVE FITNESS CULTURISM AMINOACIZI ESENTIALI SLABIRE SUPLIMENTE ONLINE
PROTEINE SI SUPLIMENTELE NUTRITIVE IN FITNESS
Cum folosim proteinele in culturism?
Majoritatea celor care practica culturismul, fie de performanta sau doar ca pe un hobby, stiu ca alimentatia lor trebuie sa contina acel nutrient numit proteina in cantitati mai mari decat cele necesare unui individ care nu merge la sala. Sa vedem, deci, care este rolul proteinelor si de ce este esential sa furnizam organismului nostru cantitatea suficienta. Rolul proteinelor? Proteinele sunt atat de importante pentru sportivi in general si pentru culturisti in mod special, deoarece rolul proteinelor este acela de a preveni catabolismul muscular si de a stimula cresterea musculara. Dincolo de aceste informatii elementare, apar o multime de intrebari care devin si mai acute atunci cand intram intr-un magazin de suplimente si ne punem intrebarea “Care este cea mai buna proteina, care proteina raspunde nevoilor si scopurilor mele?”. Pentru a avea un raspuns bun, este necesar sa cunostem anumite aspecte care, puse cap la cap, ne vor conduce catre raspunsul corect. Sunt cantitatile mari de proteine necesare pentru a optimiza intreaga functionare a organismului si pentru a spori forta si hipertrofia musculara? Aceasta chestiune este dezbatuta de cateva zeci de ani incoace, o controversa alimentata si de cresterea volumului de publicitate in favoarea suplimentelor nutritive de acest tip. Proteinele sunt piatra de temelie a vietii si componente structurale principale ale organismului. Acestea contin 15% azot, se gasesc in alimente si nu pot fi absorbite in intregime prin intestine in sange. De aceea, in timpul digestiei, organismul desface proteinele in componente mai mici care pot fi absorbite, numite aminoacizi. Acestia au un rol plastic (de constructie) in organism si nu sunt utilizati ca sursa erergetica. De-a lungul timpului au fost descoperite 22 tipuri de aminoacizi, din care 8 sunt considerati esentiali, iar restul de 14 neesentiali. Aminoacizii esentiali sunt cei pe care organismul nostru nu ii poate produce, iar ca atare acestia trebuie procurati din alimentele de zi cu zi. Toti nutrientii sunt importanti, insa numai proteinele sunt cele care construiesc muschii prin aportul de azot atat de necesar cresterii, recuperarii si repararii tesuturilor. Pentru a determina cresterea, organismul are nevoie de toti aminoacizii, esentiale sau neesentiali. Cresterea musculara poate fi realizata printr-o planificare corecta a numarului de mese zilnice si pastrarea unei calitati superioare a acestora. Un numar de 6-7 mese (gustari) pe zi, cu continut de proteine, va asigura un flux constant de aminoacizi in sange si va ajuta la reconstruirea tesuturilor musculare. Atunci cand cantitatea de aminoacizi este insuficienta, organismul catabolizeaza tesutul muscular in scopul asigurarii rezervelor de aminoacizi. Altfel spus, dupa un antrenament dur, musculatura se auto devora in absenta aportului exterior de amino.
Propuneri exercitii la sala de fitness: