Aproape totul despre proteine
Ce sunt proteinele?
Avantajele consumului de proteina
Surse de proteine
Tipuri de suplimente proteice
Proteinele animale denumite si proteine complexe (contin toti cei 8 aminoacizi esentiali, care nu pot fi produsi de corp) si reprezinta unica sursa directa de vitamina B12 si aprovizioneaza organismul cu fier si zinc, necesare bunei functionari a organismului omenesc.
Proteinele vegetale, desi nu sunt complete ca cele animale, stimuleaza si ele functionarea in conditii bune a corpului uman. Sunt importante pentru o dieta sanatoasa, lipsita de carente ce ar putea pune in pericol echilibrul organismului.
-    Pudre proteice din lapte -    Pudre proteice din zer -    Pudre proteice din caseina -    Pudre proteice din soia -    Pudre proteice din ou -    Proteine predigerate      (peptide si aminoacizi)
Suplimentele nutritive proteice contin mai mult de 20 de grame de proteina pe portie și sunt imbogatite cu vitamine și minerale. Suplimentele de proteine vin cu numeroase arome, de la pudrele de proteine aromate cu fructe, pana la cele cu aroma de arahide, ciocolata sau vanilie.
Articol oferit de: www.superset.ro
Ca si un motor, pentru a functiona la randament maxim, organismul are nevoie de un combustibil eficient. Pentru organism, macronutrientii sunt cei care au aceasta functie. Mai exact, 3 macronutrienti sunt generatori de energie. Proteina este unul dintre acestia, alaturi de carbohidrati si grasimi. Aceasta contribuie la construirea unui regim de viata sanatos care mentine toate functiile fiziologice in parametri normali. Proteina insumeaza legaturi peptidice, compuse din lanturile de aminoacizi. Astfel, putem spune ca proteina este principalul furnizor de azot, atat de necesar pentru
dezvoltarea si reconstructia musculaturii. Chiar daca orice om poate cunoaste beneficiile aportului de proteina, sportivii sunt cei care ii pot observa si intelege pe deplin efectele. Indiferent ca sunt atleti de anduranta sau forta, sportivii din lumea intreaga isi constuiesc dietele pe baza de proteine, astfel incat sa obtina o musculatura puternica dar fara tesut adipos. Avantajul proteinelor este faptul ca acestea nu doar cresc musculatura, asa cum am spus, dar o si intretin, stimuland astfel procesele de recuperare specifice anabolismului.
Este limpede faptul ca metabolismul este stimulat de consumul de proteine dar trebuie specificat si ca una din etapele metabolismului, anabolismul, se petrece in conditii optime, tot in prezenta proteinelor. Asta inseamna ca substantele nutritive aduse in organism sunt transformate in substante proprii. Asimilarea duce la o prevenire a deteriorarii tesutului muscular si la o constructie optimizata a acestuia. Tot de aportul de proteina depinde si reglarea corecta a nivelului hormonului de crestere, vital pentru prevenirea deficitului de crestere si a scaderii densitatii osoase. Acesta trebuie sa isi mentina in parametri normali cei 190 de aminoacizi din care este compus. Factorul de crestere de tip insulinic masoara valoarea medie a hormonului de crestere mai sus amintit si joaca un rol important in utilizarea hormonului de crestere. Un nivel optim de IGF-1 previne inhibarea anabolismului. Proteina contribuie si la miscorarea nivelului de insulina din sange, rezultand astfel o repartizare optima a energiei in organism. Si pentru ca mai multa insulina inseamna mai multa grasime, mai multa proteina inseamna mai multe sanse de a regla si tine sub control atat glicemia cat si tendintele de ingrasare. Impreuna cu un set de exercitii bine pus la punct si o dieta sanatoasa, proteina poate aduce imbunatatiri semnificative in viata omului.
Avantajele consumului de proteine sunt numeroase si toate au legatura cu functionarea organismului. Odata ajunsa in organism si consumata in mod regulat, proteina contribuie la indeplinirea proceselor complexe ce au loc in organism cu scopul de a prelucra substantele. Starea de bine pe care o resimtim la nivelul organismului reprezinta rezultatul a numeroase legaturi si interactiuni ce se petrec in corp. Energia de care dam dovada, musculatura proeminenta pe care o dobandim prin exercitiu, calitatea pielii si a tesutului muscular, abilitatea de refacere rapida in urma unor exercitii sau chiar interventii chirurgicale, toate astea sunt rezultate ale unui aport de proteine consistent si regulat. Cu cat aportul de proteine este mai aproape de cel optim, cu atat vom fi mai aproape de niste rezultate mai bune in incercarile noastre fie de a scapa de cateva kilograme, fie de a ne construi corpurile sau de a atinge performante sportive superioare. Si pentru ca trebuie sa intelegem cu adevarat proteinele pentru a sti cum le putem utilizam, am hotarat sa va oferim in cele ce urmeaza toate informatiile necesare.
suplimente nutritive suplimente nutritive proteine fitness
Articol oferit de: www.superset.ro