PROTEINE ONLINE MAGAZIN SUPLIMENTE NUTRITIVE FITNESS CULTURISM AMINOACIZI SLABIRE SUPLIMENTE NUTRITIVE ONLINE
MAGAZIN SUPLIMENTE NUTRITIVE ONLINE
AMINOACIZII IN CULTURISM
Aminoacizii provin din proteine si se impart in doua tipuri: esentiali si neesentiali. Aminoacizii neesentiali sunt fabricati de organism iar cei esentiali trebuiesc obtinuti prin alimentatie sau suplimente nutritive. Aminoacizii esentiali: treonina, lizina, metionina, leucina, arginina, valina,t riptofanul, izoleucina si histidina. Aminoacizii neesentiali: glicina, alanina, serina, cisteina, acidul aspartic, acidul glutamic, hidroxilizina, cistina, tirozina, prolina si hidroxiprolina.   Aminoacizi ce nu provin din proteine: dihidroxifenilalanina sau L-Dopa, este un stimulator al hormonului uman de crestere (GHR) dar are uneori efecte secundare serioase si trebuie sa fie evitat. Un alt aminoacid stimulator este 5-hidroxitriptofan tot cu efecte secundare, astfel ca arginina si ornitina sunt substituenti frecventi deoarece sunt mai siguri si au efecte satisfacatoare ca stimulatori ai hormonului uman de crestere. ROLUL AMINOACIZILOR IN CULTURISM In culturism, consumul acestor substante nutritive este crescut data fiind activitatea intensa, deci si aportul trebuie reglat corespunzator. Aminoacizii sunt necesari in  fiecare proces chimic din corp – cresterea muschilor si refacea acestora, producerea de glicogen, producerea de hormoni, activitatea glandelor endocrine si functionalitatea sistemului nervos. Aminoacizii se pot combina cu vitamine si minerale si devin catalizatori pentru reactii enzimatice. 35% din musculatura este formata din aminoacizii esentiali – leucina, izoleucina si valina denumiti si “lantul de aminoacizi ramificat”. O deficienta in unul dintre acesti aminoacizi legati va produce o scadere a masei musculare. Daca nivelul izoleucinei este scazut, veti avea simptome similare hipoglicemiei si semne de apatie, deoarece acest aminoacid este important in transformarea glicogenului in energie. Leucina este importanta in construirea fibrelor musculare, crescand elasticitate si ajutand la vindecarea rupturilor. Un nivel scazut de leucina poate indica o deficienta fie in alimentatie, fie de vitamina B6. Histodina este vitala in procesul metabolic al sintezei proteinelor. Nivelul scazut de histodina este legat de artrita. Arginina este foarte des intrebuintata de culturisti sau practicantii de fitness pentru  stimularea hormonului de crestere. Glicina serveste ca ambinet, mediu de formare a aminoacizilor neesentiali si are un rol important in structura globulelor rosii. Creatina este o sursa importanta de energie musculara. Lizina este un supliment nepretuit pentru rezistenta atletului. Lizina si vitamina C formeaza impreuna L-Carnitina, care permite celulelor musculare sa intrebuinteze oxigen. Prolina poate fi metabolizata pentru energia musculara. Cistina se pare ca este un component antioxidant. Aduce ca beneficiu si vindecarea mai rapida. Alanina produce energie si ajuta la reglarea glicemiei in sange. Serina se transforma in corp in cistina si este un element important in producerea energiei si arderilor la nivel celular. Formula de baza a aminoacizilor: leucina, alanina, glutamina, histolina, cisteina, L-carnitina, izoleucina, arginina, dimetilglicina, acid alfa ketoglutanic, glicina, prolina, lizina, valina, treonina, serina, biotina, piridoxina, magneziu. Daca te apuci de culturism sau fitnes trebuie sa iti calculezi cu atentie necesarul sau sa apelezi la un nutritionist. www.superset.ro
suplimente nutritive fitness culturism
suplimente nutritive culturism
proteine online fitness
suplimente